Yleisesti ottaen olen saanut hyvää palvelua, kun olen tarvinnut. Tottakai joukkoon on mahtunut myös niitä ei niin mukavia kokemuksia. Yleensä mä vaadin hyvää palvelua ja ilmasen kyllä jollain tavalla, jos en ole tyytyväinen.
Lähetettiin joku aika sitten Pirkalle palautetta vauvan kerttisten huonoista tarroista ja saatiin sieltä pahoittelut ja parinkympin edestä onko (ne nyt sit) lahjakortteja, joilla ostetaan lisää vaippoja. Tossa siis kävi niin, että uuden pakkauksen noin 30 vaipasta lähes puolessa oli huonot tarrat. Tuli muutaman kerran menetettyä hermot, kun just hyvin aseteltu vaippa ei toiminutkaan oikeella tavalla.
Mies kävi eilen pojan kanssa pääkirjastossa palauttamassa yhden kirjan ja laitoin mukaan lapun, jossa kerroin toisen kirjan olevan kateissa ja pyysin uusimaan sen. Ite en voinu uusia, kun maksimimäärä oli täynnä. Ei ollu suostunu täti uusimaan, vaikka mies oli yrittäny selittää tilannetta. No, mä ärsyynnyin tosta ja aattelin koittaa onneeni meiän lähikirjastossa. Kauppareissun yhteydessä kävin kysymässä asiaa ja siellä ei ollu mitään ongelmaa saada kirjaa uusittua, vaan uusivat ilman mutinoita. Monta muutakin kertaa just lähikirjastoissa oon saanu parempaa palvelua, kun isossa pääkirjastossa.
Sain perjantaina postista uusimman Vauva-lehden, vaikka tilauksen piti olla päättynyt tammikuuhun. Eilen siitä tuli kuitenkin lasku, jota ei pitäny tulla, koska tilaus oli päättyny ja oottelin uuden alkamista. Sanoin miehelleki, et tuli kiva 70 euron lasku, vaikka lehden myyneen miehen mukaan summan piti olla noin 40 euroo. Päätin siis soittaa asiakaspalveluun, mutta en ois millään jaksanu jonotella sinne. Hetken päästä soi puhelin ja sieltä soitettiin mun toisesta lehtitilauksesta ja vaikka nainen ei myynyt Vauva-lehtee, lupas hän selvittää, mitä oikeen on tapahtunu, kun kerroin saaneeni ton ison laskun. Myyjä soitteliki kohta takas ja selvis, et olin unohtanu katkasta kestotilauksen ja siks se oli automaattisesti jatkunu normaalihintasena. Nainen kehotti mua kuitenki soittamaan vielä asiakaspalveluun, koska hän ei voinut tehdä tilausmuutoksia. Soitin siis sinne ja en joutunu jonotteleen ees kovin kauaa (Norah Jones taitaa olla ainut biisi, mikä niillä on varastossa, koska se on aina jonotusmusiikkina), kun puheluuni vastattiin. Selitin taas asiani ja nainen katkas vanhan tilauksen ja teki uuden, koska se kuitenkin näky jo mun tiedoissani. Lisäks saan tän kuun Vauva-lehden uudestaan, koska se lehti, minkä mä sain, oli revenny jo matkalla.
Huonompaa palautetta voisin antaa ainakin Sampo-pankin toiminnasta mun laina-asioita koskien. Näyttää olevan niin hankalaa lähettää viestiä, kun lainan maksujutut muuttuu. En koskaan saanu sellasta lappua ja sit tuliki postista maksukehotus viime vuoden koroista. Maksoin ne mukisematta, koska korko juoksi koko ajan. Marssin kylläki Sampon konttoriin ja pyysin selitystä asiaan. Lainanki olisin siirtäny toiseen pankkiin, mutta niitä ei enää siirretä. Virkailija antoki mulle jonkunlaisen selityksen, mutta pyysi ottamaan asiassa yhteyttä heidän pääkonttooriinsa ja laittamaan Kelaan asiaa koskevan tiedustelumailin, koska mun tiedot ei oo kuulema kulkeutunu pankkiin. Asian selvittely siis jäi kesken.
Parempaa palvelua sain, kun jatkoin asian selvittelyä. Soitin Kelaan ja selitin taas asian. Nainen ei osannu antaa mulle selkeitä vastauksia, vaan lupas, että he soittavat mulle takas, kun ovat selvitelleet asiaa. Pian sieltä soittikin setä, joka selitti, ettei mun tarvi lähettää pankkiin Kelan tietoja eikä todellakaan soittaa pääkonttoriin, vaan hoitaa asia toisin. Asian hoitaminen on vieläkin kesken, koska ei oo ollu oikeestaan ees kiinnostusta mennä taas selvitteleen asiaa Sampoon. Tosin sieltä vois saada rahaakin takas, joten tässä kuussa vois vielä selvittää asian loppuun asti ja toivoo oikeenlaista ratkasua.
Kelasta oon nyt saanu vaan hyvää palvelua. Yliopistolla on oma kela ja oon soitellu ja laitellu sähköpostia sinne päin useempaanki kertaa ja aina on asiat selvinny.
Tässä mun muutama palvelukokemus. Millasia teillä on ollu?
Huh huh! Tsemppiä vaan vielä noiden pankkiasioiden loppuun hoitamisen kanssa. Mulla on itellä just jutut kesken työkkärin kanssa.. Kävin siellä ja sanoivat että soita tuohon numeroon. Ei sieltä kukaan ikinä vastannut, meni poikki koko puhelu. Tänään puhelu sanoi että "soita myöhemmin, liikaa porukkaa jonossa" ja lopulta pääsin JOPA odotus musiikki jonoon itsekkin. En jaksanut kerryttää laskuani kymmentä minuuttia tylsää hissimusiikkia kuunnellen. Plääh. Hienoa tämä asioiden hoitaminen kun ei niitä voi välttis edes hoitaa.
VastaaPoistaNii ja siis loppujen lopuks soitin eilen pankin asiakaspalveluun ja oon kuulema saanu jonkun lainaa koskevan ilmotuksen, mutta tietysti verkkopankkiin, jonne mulla ei oo ollu sillon voimassaolevia tunnareita. JOten, tosi kiva. Eli koska olin äitiyslomalla, multa alko juosta normaalit korot. Ja takasinmaksun pitäs alkaa vuonna 2014, mutta saas nähä. Aikamoista setvimistä, mut ku pankin vaihto ei tuu kysymykseen, ni ei auta itkee. Sanovat siis mun omaks mokaks.
VastaaPoista